gymtisdag & matlista
Träningskläderna är med i väskan och det blir gymmet direkt efter jobbet idag. Jag måste också sätta mig ner och skriva en inköpslista då det är lite tomt hemma i kylskåpet och det behövs handlas mat. Ska även planera all maten för ett par veckor framöver, en bekant som skriver matlista för varje vecka och tänkte att jag också ska pröva det. Träningen idag är efterlängtad i alla fall och det är skönt att jag känner så nu igen, ska träna rygg/bröst/axlar idag tänkte jag. Blir uppvärmning på cross trainern först på 30 minuter och sedan köra på med de fria vikterna, ska försöka gå tidigare från jobbet också men bara om jag hinner klart med det jag ska.
Igår var jag hemma hos svärföräldrarna på middag, svårt när man åker bort och räkna points eftersom man inte riktigt vet vad de haft i och jag vill inte fråga varej gång. Fick lasagne som svärfar gjorde på sin köttfärs, himla gott! Registrerade sen i vv appen på det som var närmast. Var där en stund och sen åkte jag hem och jobbade lite samt kollade på när Pewdiepie spelade klart Resident Evil 7. Sjukt bra spel, men jag kommer aldrig spela det själv, är för feg för det xD
Unnade mig nya sneakers och boots igår. Har länge behövt byta ut mina adidas och kände inte för att betala 1k för ett par skor nu när jag bland annat ska till frissan denna veckan. Därför fick det bli två par för 500 lappen hos skopunkten. Fick bootsen för halva priset, de kommer antagligen inte hålla lika länge som om jag hade köpt ett par rediga men thats life sometimes. Puderrosa sneakers blev det också som jag är nöjd med, de kommer passa bra till min vårkappa jag köpte från H&M på rean nu i vår när det blir lite varmare ute.
Skulle behöva en redig städdag också i veckan och röjja upp hemma, tjejkompis kommer ikväll så måste iaf städa undan i köket. Har massa tvätt också att ta tag i och dammsuga etc. Sånt man borde göra på helgen men aldrig hinner känns det som. Måste ta tag i det helt enkelt.
♪ Beats to the sound of silence ♪
Varit hemma i Jönköping över helgen och umgåtts med familjen, tog en shoppingrunda på stan med mamma och syrran bland annat. Tog ett par glas i fredags med några kompisar också, kul och komma ut lite och prata om allt annat än jobb. Stillsam helg, det enda som saknades var min andra hälft men han har varit i Prag över helgen och flyger till Stockholm idag. På fredag kommer han hem igen, äntligen, går och längtar ihjäl mig här hemma. 7 år firar vi iår och det är väldigt fint tycker jag att vi saknar varandra så mycket fortfarande när vi är ifrån varandra efter så lång tid tillsammans.
Ny vecka innebär nya pass på gymmet och även hård diciplin på mat från och med nu. Jag har sjukt svårt att inte köpa något till kaffet när man går med kollegorna till Hemköp. Bunkrat upp med riskakor som mellanmål och lyckades låta bli att handla skräp nu när jag köpte mjölk till kaffet eftersom bl.a. jag har köket denna veckan. Sen vart det en felix soppa, den som hade minst SP vilket var den skånska grönsakssoppan. Fisksoppan från felix är hur god som helst men den låg på 17SP och den jag köpte låg på 10SP såatte det var ju bara att gilla läget ;)
Måndagar brukar innebära gymmet, men jag ska äta middag med sambons familj efter jobbet så det blir ingen träning idag. Imorgon kör vi istället veckans första pass, håller på att skriva ett strukturerat schema med vilka övningar jag ska köra på varje pass. Får till 3-4 pass i veckan och då vill jag få lite struktur på vilka grupper jag tränar. Har kört alla muskelgrupper varje pass typ nu i flera veckor, men eftersom jag kommit igång med gymmet nu så tar vi tag i nästa del och det är som sagt träningsschema.
På tal om något helt annat så vill jag ta en weekend nu under våren med min andra hälft och har börjat kolla runt lite. Paris ligger högst upp på listan just nu, men jag har även kollat in Rom och London. Vi har inte åkt utomlands tillsammans än, haha, vart på Malta 2ggr utan honom. Så iår hoppas vi på att åka iväg tillsammans :) Vi får se vad det blir helt enkelt.
 
Rutiner ☂ Delmål
4 pass i veckan är nya rutinen, so far so good faktiskt! Förutom förra veckan som det bara vart 3 men det är fortfarande bättre än hösten. Dock har jag ändå gått upp i vikt men det beror helt på att jag ärligt talat inte räknat points och ätit helt fel och för mycket sen jag kom igång med träningen. Däremot måste jag göra ett schema för vilka muskelgrupper som ska tränas med vilka etc. Började gå på crosstrainern igår igen också, var väldigt längesen men den är bra att köra för att få igång konditionen igen.
Eftersom jag kommit igång med träningen nu så ska jag börja ta tag i maten igen också. Imorgon trillar lönen in så jag ska passa på att skriva en lista på sånt jag behöver handla. Ska börja med matlistor varje vecka så jag vet vad jag ska äta och inte kränger något utanför det schemat. Ska även börja med smoothies igen också, tyckte om det väldigt mycket nämligen. Jag mår inte så bra just nu och det resulterar i att jag tröstäter, vilket inte alls är bra för jag äter allt som jag kommer över mer eller mindre. Det har varit väldigt illa på jobbet eftersom vi haft tårta etc där som man såklart inte kunnat hålla sig ifrån, speciellt när man som jag tröstäter då är det ju ännu värre. Nu ska vi dock se positivt och tagga för nya tag imorgon och börja om på nytt.
Jag har ju ett långsiktigt mål, men jag har ju olika delmål också. Delmål är viktiga, jag hade flera under förra året för att lyckas med min viktnedgång. För mig har det alltid funkat bäst så, att belöna mig med något litet vid varje delmål. Denna gången tänkte jag börja med tre stycken och sen fylla på med mer delmål under resans gång.
Huvudmål: -30kg
Delmål 1: gå ner 5kg
Delmål 2: väga 2 siffrigt
Delmål 3: Nå 94kg