Rutiner ☂ Delmål
4 pass i veckan är nya rutinen, so far so good faktiskt! Förutom förra veckan som det bara vart 3 men det är fortfarande bättre än hösten. Dock har jag ändå gått upp i vikt men det beror helt på att jag ärligt talat inte räknat points och ätit helt fel och för mycket sen jag kom igång med träningen. Däremot måste jag göra ett schema för vilka muskelgrupper som ska tränas med vilka etc. Började gå på crosstrainern igår igen också, var väldigt längesen men den är bra att köra för att få igång konditionen igen.
Eftersom jag kommit igång med träningen nu så ska jag börja ta tag i maten igen också. Imorgon trillar lönen in så jag ska passa på att skriva en lista på sånt jag behöver handla. Ska börja med matlistor varje vecka så jag vet vad jag ska äta och inte kränger något utanför det schemat. Ska även börja med smoothies igen också, tyckte om det väldigt mycket nämligen. Jag mår inte så bra just nu och det resulterar i att jag tröstäter, vilket inte alls är bra för jag äter allt som jag kommer över mer eller mindre. Det har varit väldigt illa på jobbet eftersom vi haft tårta etc där som man såklart inte kunnat hålla sig ifrån, speciellt när man som jag tröstäter då är det ju ännu värre. Nu ska vi dock se positivt och tagga för nya tag imorgon och börja om på nytt.
Jag har ju ett långsiktigt mål, men jag har ju olika delmål också. Delmål är viktiga, jag hade flera under förra året för att lyckas med min viktnedgång. För mig har det alltid funkat bäst så, att belöna mig med något litet vid varje delmål. Denna gången tänkte jag börja med tre stycken och sen fylla på med mer delmål under resans gång.
Huvudmål: -30kg
Delmål 1: gå ner 5kg
Delmål 2: väga 2 siffrigt
Delmål 3: Nå 94kg
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress